Vali blogja - Ciprus

Take it easy!

2019.08.04

A beach után újabb kávé, aztán indulás haza. Na, ez izgalmas volt: a buszunk nem jött időben, késett, ezért haladni kellett volna, hogy elérjük az utolsó buszunkat Larnacában. De nem haladtunk. Először a beachről jövőkkel takaríttatta le magukról a homokot a sofőr; aztán megtelt a busz, és hosszasan mesélte minden megállóban, hogy nincs több hely....

Lezártuk a tanulást, átvettük az igazolásokat. Aztán jött a kirándulás. Nagyon jól kiválasztott helyszínekre mentünk. Kourion az ókori emlékeiről híres. Gladiátorok háza, Achilleus háza, agora, színház. Jó nagy területen nézhettük meg az ókori épületek maradványait. Ami külön kiemelte a szépségüket, az a háttérben lévő sziklás tengerpart. Nem...

Már portugálul is tanulok, főleg, mióta kiderült, hogy Rogério Brazíliából származó lánya, Daria pont úgy néz ki, mint én. El is nevezett róla. Együtt töltöttük a délutánt és az estét a portugál társaimmal, strandoltunk, kávéztunk. Itt fejtettük meg az egyik logikai feladványt is, amit még órán kaptunk. Akkor - a megoldást hallva a tanártól -...

Nem ezzel akartam kezdeni, de egy esti köszönés lett a napi kedvencem. Mindig ugyanazon az útvonalon megyek az óvárosba. Ma a portugál csoporttársaimmal összefutottam a szálloda előtt, ők az óvárosba készültek, hívtak hogy menjek velük. Elkísértem őket, közben sokat beszélgettünk történelemről, kultúráról, építészetről, a görögökről. Megmutattam...

A mai nap is izgalmas volt. Paul, a tanárunk egy csomó homonimát, idiomát, metaforát és hasonlatot tanított nekünk. Megbeszéltük azt is, hogy ezek az egyes nyelvekben hogyan jelennek meg. Elárulta, hogy ő walesi. Ez Anglo-Saxons nyelven foreignert jelent. Felsorolt még egy csomó alapszót, ami szintén Anglo-Saxon eredetű. Mindig is érdekelt a...

Tavasszal már voltam Cipruson. Azért jöttem, hogy feltérképezzem a terepet, bejárjak mindent, amit a nagy hőségben nem lehet - vagy fáradalmasabban lehet. Voltam többek között Larnacában Szent Lázár sírjánál, Pafoszban megnéztem a mozaikokat és a sziklát, ahol Aphrodite született.