Take it easy!

2019.08.04

Reggel korán indultunk a portugálokkal, hogy megnézzük: mitől ennyire közkedvelt üdülőhely Ayia Nappa. Már a taxis is vicces volt: sokat beszélt arról, hogy mennyit járt Portugáliában, valamikor hajós volt. Viszont azt nem tudta, hol a buszmegállónk. Hosszas telefonos egyeztetés után kiderítette. Egyébként nagyon jellemző a ciprusi sofőrökre a gyorshajtás és a sok telefonálás vezetés közben. Azt mesélték: van rendőrség, de pl. a gyorshajtást nem ellenőrzik. A parkolás pedig bárhol elképzelhető számukra, ahol árnyék van.
Végül odaértünk, a buszunk is jött. Larnacában átszálltunk (közben kávéztunk), majd amikor megérkeztünk, az első volt, hogy kerestünk egy újabb kávézót. Ezt is szeretem a portugálokban, hogy ugyanúgy rajonganak a kávéért, mint én.
A part, a beach gyönyörű volt, Limassolban hasonlót sem láttunk. Ilyen nagy hullámokat utoljára Bulgáriában tapasztaltam. Rengeteg turistahajó jár-kel, még submarine és kalózhajó is volt; lehet itt mindent csinálni, amit a víz mellett nyaralók szeretnek.

A beach után újabb kávé, aztán indulás haza. Na, ez izgalmas volt: a buszunk nem jött időben, késett, ezért haladni kellett volna, hogy elérjük az utolsó buszunkat Larnacában. De nem haladtunk. Először a beachről jövőkkel takaríttatta le magukról a homokot a sofőr; aztán megtelt a busz, és hosszasan mesélte minden megállóban, hogy nincs több hely. Én tiszta stressz voltam, de a portugálok máshogy kezelték ezt a helyzetet is. Elmesélték, hogy nálunk mindenki nyugodt - és menjek hozzájuk ezt megtanulni. Sokat beszélgettünk a két ország helyzetéről, különösen sokat a tanárokról, az oktatásról. Kiderült, náluk sem a legmegbecsültebb szakma, öregszenek el, sok ott is a probléma. A fiatalok náluk sem mennek tanárnak. A portugál nyakláncomról pedig kiderítettük: mindkét nép ősi történetei között szerepel az életfa, a nyaklánc pedig ezt ábrázolja.

Az utolsó buszt végül elértük (persze Larnacából is késve indult a busz, azért). Limassolban elmentünk vacsorázni. Grillezett húsokat ettünk és tintahalat. Mindenről beszélgettünk közben. Úgy búcsúztunk el, hogy hívtak, menjek hozzájuk Portóba. És azt is megbeszéljük, jövő nyáron hol találkozunk.