Eredmények, összefoglaló

Summary 

Ez volt iskolánk második Erasmus+ pályázata. A Maklári I. István Általános Iskolában már előző tanévben elindult egy folyamat, amelynek célja az iskola módszertani megújítása, nemzetköziesítése. Az elsődleges célunk idén is a módszertani megújulás, valamint a nyelvtudás fejlesztése volt. A jelenlegi projektünkben a csoportépítés, önismeret, kommunikáció, problémamegoldás került előtérbe (ehhez a fő célhoz válogattuk össze a képzéseket). Volt, aki a boldog iskoláról, más pedig a szoft készségekről vagy éppen az osztálytermi menedzselésről, a diákok jóllétéről tanult.

Az volt a cél, hogy diákjaink a szociális és emocionális készségeik megerősödésével elfogadóbbakká váljanak, képesek legyenek a közös munkára. Ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy egy diák jól érezze magát az iskolában, hatékonyabban, motiváltabban tanuljon. Négy pedagógus végzett el hét tanfolyamot, ebből kettő nyelvtanfolyam volt. A tanfolyamokon az elvárásainknak megfelelő információkat és szemléletet kaptuk. A négy pedagógusból három hasonló témájú mobilitáson vett részt, így a disszemináció, a beépülés nem volt olyan nehéz, mint ha csak egy ember kapta volna meg ugyanazt a tudást. Bizonyos dolgoknak sikerült beépülni a hétköznapokba, így például annak, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt fektetünk az érzelmi nevelésre, de van, ahol pl. a Moodmeter használata is hétköznapivá vált, és az órát az érzelmeik, hangulatuk megbeszélésével kezdik. Ezekben az osztályokban az a tapasztalat, hogy sokkal szabadabban mernek megnyilatkozni egymás előtt az érzelmeikről, elfogadóbbá, figyelmesebbé váltak a diákok. A tanult módszereket átadtuk a tantestületnek belső továbbképzéseken, bemutatóórákon, más iskolák tanárainak a hírlevéllel, az Erasmus Days-en, a helyi közösségnek, a szülőknek, önkormányzatoknak nyílt napokon, közösségi oldalakon. Az ismeretek egymásnak való átadásával az iskola szervezeti bázisa erősödött. Sikertörténet volt a honlapunk, a blogjaink alapján többen megkerestek bennünket, hogy információkat kérjenek. A legnagyobb mértékben a résztvevők motivációja nőtt: mindenki folytatja az angoltanulást, és továbbképzésekre is járunk.

Minden kiutazó idegen nyelvi ismeretei bővültek, ez természetes, hiszen csaknem minden kurzus nyelve angol volt. A tanfolyamok hatására érezhetően megnőtt a kiutazók körében az idegen nyelv tanulása iránti motiváció, a hazautazást követően is folytattuk a nyelvtanulást - tudatosan készülve újabb pályázati lehetőségre. Cél volt az is, hogy saját példánkon keresztül motiváljuk diákjaikat a tanulásra, az idegen nyelv tanulására. Úgy érezzük, hogy ezt a célt elértük. Tapasztaltuk, hogy tényleg nagyon sokat jelent a személyes példa.

Nagy sikernek tartjuk az Erasmus Days megszervezését. Erre olyan környékbeli iskolákat hívtunk meg, amelyek részt vesznek Erasmus+ KA1 projektben. Így sikerült egy kistérségi együttműködést is kialakítanunk. Az önkormányzat és az óvoda is részt vett ezen a programon, érdeklődnek a projektjeink, munkánk iránt.

A pályázat sikerének egyik legjobb fokmérője, hogy eredményesnek és hasznosnak ítéltük meg a pályázat megvalósítását, nőtt a tanulási motivációnk, és újabb munkatársak kapcsolódtak a következő pályázatba.

Az intézmény szempontjából a legjelentősebb eredmény talán az, hogy a befejezett kurzusoknak és a disszeminációs folyamatnak köszönhetően készen állunk elsőként egy K2 pályázatban partnerként részt venni. A pályázatot megírtuk, a bulgáriai koordinátor intézmény benyújtotta.

Ismét pályáztunk tanári mobilitásokra is; három új tanár jelentkezett, ha sikerül, elmondható, hogy a tantestület több mint egyharmada vesz/ vett részt Erasmus+ programban. A hosszú távú célunk még mindig a diákmobilitások elindítása. A stratégiai együttműködés pályázatban is azért veszünk részt, mert azt várjuk, hogy még többet tapasztalhatunk majd, ha sikerül több éves nemzetközi projektekben részt venni, külföldi iskolákat is meglátogatni. 

This was our school's second Erasmus + application. A process aimed at the methodological renewal and internationalization of the school was started in the Maklári I. István Primary School already in the previous school year. Our primary goal again this year was the methodological renewal and the development of language skills. In our current project, group building, self-knowledge, communication, problem solving came to the fore (we selected the trainings for this main goal). Some learned about happy school, others about soft skills or just about classroom management, student well-being.

The goal was to make our students more accepting and able to work together as their social and emotional skills strengthened. All of these contribute to a student having a good time in the school, learning more effectively and being motivated. Four educators completed seven courses, two of which were language courses. In the courses, we received information and approach that met our expectations. Three of the four educators took part in mobility on similar topics, so dissemination and integration were not as difficult as if only one person had received the same knowledge. Certain things have been able to be incorporated into everyday life, such as much greater emphasis on emotional education, but there are places where e.g. the use of Moodmeter has also become commonplace, and they start the class by discussing their emotions and mood. In these classes, the experience is that they dare to express their feelings to each other much more freely and this has made students more accepting and attentive. We handed over the learned methods to the faculty through internal trainings, demonstration classes, newsletters for teachers of other schools, Erasmus Days, on open days to the local community, parents and municipalities, and community sites. With the transfer of knowledge to each other, the organizational base of the school was strengthened. Our website was a success story, based on our blogs, several people came to us to ask for information. The motivation of the participants increased the most: everyone continues to learn English and we also go to further trainings.

The foreign language skills of all travelers expanded, which is natural, as the language of almost all courses was English. As a result of the courses, the motivation to learn a foreign language increased significantly among the participants, and we continued to learn the language even after the trip home - consciously preparing for another application opportunity. The aim was also to motivate our students to learn a foreign language, through our own example. We feel that we have achieved that goal. We have found that personal example really means a lot.

We consider the organization of Erasmus Days to be a great success. For this, we invited nearby schools participating in the Erasmus + KA1 project. We also managed to establish a micro-regional cooperation. The municipality and the kindergarten also participated in this program, they are interested in our projects and work.

One of the best measures of the success of the application is that we considered the implementation of the application to be effective and useful, our learning motivation increased, and more staff joined the following one. Perhaps the most significant result for the institution is that, thanks to the completed courses and the dissemination process, we are ready to be the first to participate in a K2 application as a partner. The application was written and submitted by the Bulgarian coordinating institution

We also applied for teacher mobility again; three new teachers applied, if successful, it can be said that more than one third of the staff participates / participated in the Erasmus + program. Our long-term goal is still to launch the student mobility. We are also participating in the strategic cooperation tender because we expect to be able to experience even more if we manage to take part in multi-year international projects and visit foreign schools.

© 2019 Maklári I. István Általános Iskola
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el