"A projektet az Európai Bizottság támogatta. A honlapon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit."
Disszemináció
Cikk a Maklári Harsonában
Tantestületi nap
Az első tantestületi napon, még szeptember elején a kezdő játékok, a "jégtörők" egy részét a kollégák hozták Firenzéből. Ezzel indult a munka. A játékok oldott hangulatot teremtettek (puzzle, post itek, "mit szeretek benned" kérdésre válaszolni).
Az Erasmus mobilitásokon tanultakat is bevetettük.
Erasmus Days
Iskolánk idén is csatlakozik az Erasmus Days rendezvényhez. Október 10-én. A nap témája az Erasmus KA1 lesz. Meghívjuk más iskolák tanárait, hogy mutassák be saját Erasmus + programjukat. A műhelyek lehetővé teszik a résztvevőknek, hogy megosszák tapasztalataikat másokkal arról, amit megtanultak a mobilitás révén.
A napról itt lehet olvasni. Részletes program később.
Erasmus Days
Több iskola tanárai is bemutatták a mobilitásukat, tapasztalatot cseréltünk, jó gyakorlatokat osztottunk meg egymással. A diákmobilitásokról is hallottunk előadást. A napról itt lehet olvasni.
Nyílt nap
November 27-én Erasmusos bemutató órát tartottam az 5. osztályban, melyre érdeklődő szülők és tanárok is ellátogattak. Röviden elmeséltem, miről tanultam a tanfolyamon Firenzében, a pozitív pszichológiáról. Csináltunk mindfulness légzőgyakorlatokat és néhány olyan egyszerű mozdulatot, amiket tanteremben is el lehet végezni, hogy egy kicsit serkentsük az agyunkat, ha már régóta ülünk. Majd mozgalmasabb testnevelési feladatokban a gyerekek próbára tehették a kreativitásukat, és hogy hogyan tudják egymást irányítani. Végül megpróbálkoztunk egy rövid relaxációval, nem túl sikeresen, mert bőven volt energiájuk a gyerekeknek ezután a nem olyan fárasztó óra után. Több feladatnál is angolul adtam utasításokat. Úgy gondolom, mindenki látott, kipróbált új dolgokat.
Izsóf-Majoros Virág
Workshop
Az Europass Teacher Academy adott otthont az ERASMUS+ program K1 mobilitásának az olaszországi Firenzében 2019. augusztus 5-11-ig, Soft skills for Strong Teachers/Szoft készségek erős tanárok számára címmel, melyen Martonné Augusztin Katalin intézményvezető vett részt. A témával kapcsolatban 2020. január 14-én tartott workshopot kollégáinak. Kiemelte, hogy a szoft készségek mennyire fontosak a pedagógusok munkája során, hiszen erősítik a kommunikációt, a konfliktuskezelést, a csapatépítést, fejlesztik a vezetőkészséget, a kreativitást, a motivációt, a vállalkozói szellemet, segítik a stresszkezelést.
Belső tudásátadás
A Classroom Management képzésen tanultakról volt ismét szó. Keszthelyi Valéria ősszel a barcelonai kurzuson tanult új elméletet és gyakorlati feladatokat a motivációról, a csoportmunkáról, a csoportdinamikáról, különféle koncentrációs technikákról. Újfajta problémamegoldási módszerekkel (Peer mediáció), csoportépítéssel is foglalkoztak, azzal, hogy hogyan lehet hatékonyabbá tenni a tanulást. Most ezeket mutatta be a kollégáknak.
Bemutatóóra
Múlt hét pénteken Izsóf-Majoros Virág bemutató óráján bepillantást nyerhettünk a finn oktatási módszerekbe, melyekről a tanárnő Firenzében a Finnish approach pupils wellbeing, how to bring more activity fun and joy to classroom nevű Erasmus+ kurzuson tanult. Elmondta, hogy a kurzusa fő témája az volt, hogyan érezhetik jól magukat a tanárok és a diákok az iskolában, valamint hogyan lehet a tantermi órákon kicsit megmozgatni a gyerekeket, hogy felfrissüljön a gondolkodásuk - ez utóbbira több tippet is kaptunk.
Kézfogással, pacsival, öleléssel kezdődik az óra
Kovácsné Farkas Zsuzsa a nyári Erasmus képzéseken arról tanult, hogyan váljunk boldogabbá a jelen iskolájában.
Ezt segíti, ha megtanuljuk első körben érzelmeinket pontosan megnevezni. Megtalálni az érzelmeink okát, és stratégiát kidolgozni az érzéseink tudatos megélésére, esetleg megváltoztatására. A bemutatóórán erre kaphattunk aprónak tűnő, de nagyon fontos, praktikus gyakorlatokat. A gyerekek nagyon szívesen beszélnek magukról, és figyelmes hallgató közönséget alkotnak egymás számára. Ez is nagyon fontos, hogy gyerekkorban megéljék: meghallgatnak, fontos vagyok.
Zsuzsa mindenkinek ajánlja ezt az appot a telefonjára:
A két késői mobilitás miatt a mérések is kitolódtak, később tudtuk mérni a mobilitások utáni hozzállásunkat, nyelvi fejlődésünket, a partnerekt.
A karanténsuli
A Home School idején fontossá vált, hogy folyamatosan monitoringozzuk a gyerekek jóllétét, érzelmi állapotát. Erre volt jó a Microsoft egyik Formsa. Ezt fordítottuk le, és így használtuk az online kapcsolattartásnál.