"A projektet az Európai Bizottság támogatta. A honlapon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit."  

A pályázat

.A Maklári I. István Általános Iskolában már tavaly elindult egy folyamat, amelynek célja az iskola módszertani megújítása, olyan diákok nevelése, akik valódi európai polgárok tudnak lenni. Intézményünk igyekszik reflektálni a 21. század követelményeire, ezért is veszünk részt minél több hazai és nemzetközi pályázatban. Az Európai fejlesztési tervnek megfelelően célunk diákjaink képességeinek fejlesztése, a motiváció erősítése, a lemorzsolódás csökkentése. A pedagógusoknak törekedniük kell olyan új, európai módszerek elsajátítására, amelyek használatával növelhetik tanítványaik teljesítményét, csökkenthetik lemaradásukat. Ezeket a célokat a csoportépítés, a konfliktuskezelés, a kommunikáció, az iskolai légkör javításával, fejlesztésével szeretnénk elérni. Már az előző Erasmus+ pályázatnál is ezeket a fő célokat jelöltük meg, az eszközök azonban mások voltak. Akkor az oktatáshoz szükséges módszertani tudás frissítése volt a cél. Ebben az évben úgy döntött iskolánk, hogy a közösségfejlesztésnek kell a legfőbb szerepet kapni. Azt várjuk, hogy a szociális képességek megerősödésével elfogadóbbakká válnak a tanárok és a diákok, tanulóink képesek lesznek az eredményes közös munkára. Ha már itt megszületik az elfogadás, reméljük, hogy a tolerancia, az együttműködési készség a későbbiekben is velük marad. A kollégák Erasmus+ kurzusokon megszerzett tudása elsősorban saját személyiségükre és szakmai fejlődésükre lesz építő hatással. Arra számítunk, hogy a megtanult új módszerekkel hatékonyabban tudják majd fejleszteni tanulóik szociális készségeit, javítani az iskola légkörét, növelni a diákok tanulási motivációját - ezáltal az eredményeiket. A kollégák az Erasmus+ KA1 pályázat nyújtotta lehetőségek útján szerzett ismereteiket főként abban kívánják hasznosítani, hogy a közösséget, tanulóink szemléletét, személyiségét, angolnyelv-tudását fejlesszék. Ezeket a célokat szolgálják a kiválasztott tanfolyamok: megismerkedni a finn iskolával, a boldog iskolával, felkelteni a tanulók érdeklődését, megtanulni, hogyan lehet erősebb, toleránsabb közösségeket teremteni. Másodlagos célunk az, hogy a tanfolyamokon elsajátított módszereket adják tovább a pályázatban résztvevők a kollégáiknak. Így a külföldön megszerzett módszertani tudás bővíteni tudja az oktatásban használható módszereink körét. A nem nyelvszakos kollégák stabilabb idegennyelvi-ismerete lehetővé teszi eddig nem ismert programok, alkalmazások és weboldalak használatát, mélyebb, gyakorlati megismerését, továbbá lehetővé válik az angol nyelvű pedagógiai témájú szakirodalom megismerése, a kapcsolatépítés is. Hogy nagyobb kedvvel tanulják diákjaink az idegen nyelveket, nemzetközi kapcsolatokat szeretnénk majd a későbbiekben kialakítani. Célunk, hogy a mobilitásokon szerzett ismeretek a lehető leghatékonyabban épüljenek be a mindennapi gyakorlatba, és mérhetően hozzájáruljanak az intézmény fejlesztéséhez. A külföldi kurzusok és a nyelvi képzések pozitív változásokat idéznek elő az egész intézmény életében. Egyik legfontosabb eredmény, hogy a kollégák új szemlélettel és kapcsolatokkal érkeznek haza a külföldi mobilitásokról. Olyan hasznos tudást kapnak a kollégák, amely beépíthető a pedagógiai munkába, emellett lehetőséget teremt a pedagógusok tapasztalatcseréjére más országok tanáraival. Hosszú távon várható a résztvevők jelentős szakmai fejlődése, a hatékonyabb munkavégzés. Az új helyzetek megoldása hozza az önbizalom növekedését, és nő a kedv, hogy más Erasmus+ pályázatokban is részt vegyenek a kollégák. A legfontosabb a diákokra gyakorolt hatás: saját tanáraikon keresztül példát kapnak az egész életen át tartó tanulásra, a projektteamben való munkára, a nemzetközi együttműködésre idegen nyelv használatával. Javul a légkör, az új módszerek, lehetőségek motiváló hatással lesznek a tantestület minden tagjára és a diákokra. Ösztönző, kiegyensúlyozott tanulási környezetet tudunk teremteni. Mindez pedig hozzájárul ahhoz, hogy olyan iskolát alakítsunk ki, ahol minőségi az oktatás és nevelés, jó a légkör. Egy boldog, együttműködő iskolát.



The I. István Primary School has started a journey already last year, which means the reformation of the educational methodology, and also the upbringing of students who can be real European citizens. Our institution is trying to answer the requirements of the 21st century and this is why we are taking part in as many national and international tenders as possible. Our students can only become true European citizens if their teachers keep educating themselves and keeping their knowledge up to date. According to the European Developement Plan our school also aims to improve the ability of the students, strengthening motivation and minimalizing dropouts. The teachers have to try and pick up new, European methods which will help to increase the performance of the students and decrease their fallback.

In the previous Erasmus+ tender we have marked the same goals, only our assets were different. That time the aim was the refreshment of the methodological knowledge needed for teaching.

This year our school decided that at this point the most important part is community development.

We are hoping that with the developement of social skills our teachers and students will become more accepting and our students will improve on the field of collective work.

If acceptance is born at this point we hope that tolerance and the ability of working together will stay with them for good. Our colleagues' knowledge gained during the Erasmus+ programs will develop their own personality and help their self improvement. We are hoping that with the newly learnt skills and methods they will be able to develop the student's social skills, improve the school's atmosphere and increase motivation of students to learn and this their results will improve. With the chance given by the Erasmus+ KA1 tenders our teacher want to utilize the knowledge newly gained to develop the community, our student's approach and personality and of course their English knowledge. These goals are supported by the tenders chosen by our institution: getting to know the Finnish school, the happy school, raise the interest of students, to learn how we can build a stronger, more accepting community. Our secondary goal is that teachers taking part in these tenders will pass on their knowledge to their colleagues. This way the methodological knowledge gained abroad can expand our methods used for teaching. Our non English teaching colleagues' better understanding of the English language enables them to explore programs, websites, applications on a deeper level and further more it becomes available to educate themsleves with foreign literature. To make English learning and also teaching more exciting and interesting we would like to establish foreign connections. We aim to build in our new skills the most possible efficient way to our school system and into our every day work so it can improve our institution. The international tenders and language programs can of bring positive changes into the life our school. One of the most important results is that our teachers return home with a new approach and relationships. They gain such new knowledge which can than be built into our system and also makes it possible to exchange opinions and experience with teachers from different countries. On the long term the participant's professional developement and more efficient work ethic is expected. Solving new situation creates better confidence so our teachers will more likely would want to take part in the upcoming Erasmus+ tenders. But the most important result is the way this helps the students: they will see a great example before themselves about always learning new things, working together and the positive effects of having international connections. The environment will improve and the new methods and possibilities will be motivational for everybody. A motivating, balanced studying surrounding will be created. All this will add to creating a school where the education is high level and there is a great vibe. A happy, collaborating, opened school.

© 2019 Maklári I. István Általános Iskola
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el