Tanulás, templom, tüntetés

2019.10.18

Az utolsó napon olyat tanultunk, amit én már a Microsoftnál megtanultam: a rubricok készítése és használata. Tényleg nagyon szuper dolog, ez az egyik, amit szeretnék teljesen kidolgozni mindenféle munkára, hogy a gyerek tudja előre, mire számíthat. Ehhez eszközöket is kaptunk - ezeket is ismertem már. 

A rubricok után jött egy nagyon jó játék: mindenki kap egy képet, leírja, a többiek nem látják. A leírások után VALAMI lesz belőle. Mondjuk egy sztori. Ha több csoport van, a történetek kapcsolódnak egymáshoz. Bányai István Zoom könyvéből vette Federica a képeket. Pl. https://www.slideshare.net/mobile/zarthustra7/zoom-by-istvan-banyai-23329406

Ezután újra átnéztük a munkaformákat, a motiváció fontosságáról beszéltünk. A tanulás sikerességét befolyásolja a motiváció, az érzelmek, a gondolkodás. A rövid és a hosszú távú memória is téma volt, valamint az, hogy mennyi időközönként kellene szünetet tartani a tanulás közben, hogy az hatékony legyen. Megállapodtunk abban, hogy iskolai keretek közt ezt csaknem lehetetlen tartani. 

Jött a következő játék: a feladat az volt, hogy minél több papírt tegyen két ember maga közé, de sem a földre nem volt szabad letenni, sem fogni nem lehetett. Az nyert, akinek több papírja volt. 

Federica végig jól vezette a kurzust, empátiával és értelemmel egyszerre. Jó beszélgetések alakultak ki. Már minden a Google Classroom-ban van, az összes prezentációt, segédanyagot megkaptuk. Köszönjük, Federica. :)

Megkaptuk a tanúsítványt, még egy kicsit beszélgettünk, aztán elbúcsúztunk egymástól. Holnap az egész napos kirándulás vár ránk. 

És végre ma bejutottam a Sagrada Familiába. 

A délután-este aztán megint szórakoztató volt. Egy nagy sétát akartam tenni, hogy megnézzem újra a kedvenc helyeimet - a Fontána környékén a kis utcákat, a gótikus negyedet, a kikötőket. Bármerre mentem, mindenhol a tüntetőkbe futottam. Óriási tömeg hömpölygött mindegyik belvárosi utcán. Családok és fiatalok üldögéltek kint. Nem tudom, éjszakára hogyan változik a hangulat, most nagyon békés volt. Amikor hazaértem, akkor olvastam el, hogy több mint félmillióan mentek az utcákra. 

Ez a videó jól mutatja, mennyien voltak. 

© 2019 Maklári I. István Általános Iskola
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el