Toszkán kirándulás

2019.07.27

Tegnap véget ért az 5 napos képzés. Megkaptuk a tanúsítványokat, visszajelzéseket adtunk egymásnak, kicsit szeretgettük egymást, csoportképek készültek.

A mai nap a ráadás volt, és annak igen nagyszabású. Ma, szombaton már nem volt képzés, de szinte az egész csoport részt vett azon a buszos túrán, mely révén eljutottunk San Gimignanóba és Sienába. (A kettő között pedig egy borkóstolóval egybekötött ebédet kaptunk egy családi pincészet, a CHIANTI bírtok  látogatóközpontjában, s egy toszkán várat is útba ejtettünk.)

Siena gyönyörű. Erről nincs mit mondani. Látni kell. Esetleg olvashatsz a középkori lóversenyükről:

De San Gimignano maga a csoda. Az egész városka él és lüktet, miközben lassú léptekkel járja körül a szikrázó nap; idős, de örökfiatal urak diskurálnak széles gesztusokkal a főtéren, a városháza tágas előcsarnokának árnyékába húzódva, nyilvánvalóvá téve, hogy ezzel a kényelmes üldögéléssel éppen legfontosabb teendőjüket látják el.

Megállt az idő. ..... San Gimignanóban kb. 500 éve. (Állítólag itt forgatták a Szent Ferencről szóló film nagy részét)

A hét programjainak megkoronázása ez az egy napos toszkán körút volt. A táj, a városok, a Chianti borvidék borainak kóstolása örök emlék marad számomra, az utunk végén Sienában leszakadt az ég, mintha velünk együtt sajnálkozna, sírna, hogy vége!