Még több kihívás

2019.10.14

Azt hittem, már nem tartogat más nagy kihívást kurzus. De. Csupa angoltanár kollégával vagyok együtt. Így természetesen én beszélek legkevésbé jól angolul. Nem a legjobb érzés. Szóval: folyamatosan topon kell lennem. És ez nagyon fárasztó. 

Az első nap nagyon izgalmas volt. Egy játékkal kezdtük, ahol mindenkinek kellett három tényt írnia magáról, ebből egynek hazugságnak kellett lennie. Amikor az írás megvolt, két csoportra osztott minket Federica, és mindenkivel kellett beszélgetni a másik csoportból, ezek kis háromperces beszélgetések voltak. A cél az volt, hogy kiderítsük: a három állítás közül melyik a hazugság. A végén a csoport összedugta a fejét, és a meglévő információk alapján kellett kitalálni, mi nem volt igaz. Győztünk 5:3-ra. 

Tízen vagyunk a csoportban. Ketten érkeztek Romániából, ugyanennyien Lengyelországból,  Svédországból, Bulgáriából hárman. Én vagyok egyedül magyar - ahogy ez szokott lenni az én esetemben. 

A jégtörő játékok után jöttek az iskolabemutatások. Nagyon jó ötleteket hallottam a kollégáktól: anti-bullying, tábor, ahol olvasnak, időkapszula projekt, Svédország, ahol demokratikus alapelveket is tanítanak, kétéves olvasóklub, szociális készségek erőstése, főzés-sütés-kertészkedés szakkör, anyanyelvi listening, kenyérkultúra projekt. 

Nagyon szuper volt ezekkel megismerkedni. 

A következő feladat a Google Classroom "belakása" volt, majd az Edmodo jött. Itt már én is tudtam segíteni a többieknek.


A suli után haza, aztán jött a következő célpont, a Güell park. A kert Gaudí tervei alapján épült 1900 és 1914 között. A világörökség része. Ezt mindenképpen látni akartam Barcelonában.

Azért ehhez is kapcsolódik egy kihívás: szakadó esőben mentem haza az egy órányira lévő szállásomra. 

És a nap utolsó kihívása: belebotlottam egy kisebb és egy nagyobb tüntetésbe. Ez még a kisebb, amit láttok, a nagyobbról a szakadó eső miatt nem csináltam képet. Otthon olvastam már csak el, hogy mi volt a tüntetés oka, és hogy 25 ezren tüntettek, lezárták a repülőtér felé az utat is. Egy óra hosszat a vonat sem közlekedett. 
A tüntetést még este is hallottam, a ház előtt vonultak el. A háztömb lakói pedig adták az ütemet: mindennel doboltak hozzá. 

https://photos.app.goo.gl/jTb9SwqMYW9MAGaF6

Hazaérkezett az anyukájával a megműtött vendéglátóm - bár úgy volt, hogy nála alszik. Azt mesélte, hogy ő nem teljesen elszakadáspárti, de ami sok, az sok. Sok volt szerinte az, hogy a  2017-es népszavazást a spanyol kormány nem ismerte el legálisnak, sokat fizet az állami költségvetés be Katalónia, és most a volt vezetők büntetése is kiborította az embereket. 

© 2019 Maklári I. István Általános Iskola
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el