Katalónia forrong

2019.10.16

Reggel egy újsággal állítottak be a román kollégák. A fő hír: Lángokban áll Katalónia. Két napja tüntetnek. 

Miközben esténként kint zajlanak a tüntetések, mi nap közben tanulunk. Meditációval és mediációval folytattuk ma. 

Szó szerint meditációval: lazítottunk, hangokat hallottunk, és ezeket éreztünk a testünkban. Jon Kabat-Zinn mindfullnes -technikájával ismerkedtünk meg, aki  buddhista és hindu hagyományokból merített, ezt próbálta átültetni a nyugati emberekre.

Kidolgoztak egy iskolai programot is, ez a Wellness Works https://www.wellnessworksinschools.com/# 

https://www.gonoodle.com/

Arról beszéltünk: érdemes öt percet az iskolai órák indulásakor erre szánni. 

Nagyon jó ötlet a Blueprint - ezt problémamegoldáshoz lehet használni. 

https://healthychaps.weebly.com/social-emotional-learning-sel.html

Új trend a Peer mediáció, ezt diákok végzik az iskolákban, olyanok, akiket előzőleg kiképeztek rá.

Erről itt lehet olvasni:

https://www.hungaro-dalton.hu/sajtovisszhang/Peer-med3.pdf

https://docplayer.hu/1234014-Hungaro-dalton-pedagogiai-innovacios-egyesulet-peer-mediacio-a-forradalmian-uj-megoldas-az-iskolai-konfliktuskezelesben.html

A beszélgetés, figyelem is szóba került. Az alapelvek a következők:  tegyél fel nyitott kérdéseket, összegezz, reflektálj, tisztázz, mondj bátorító szavakat, reagálj.

Ehhez kapcsolódó játék: beszélgetés egy problémáról párokban. Két perc van rá, amikor végighallgattad, adjál tanácsokat - igazi, jó tanácsokat.

Ezután jött a csoportdinamika. Kétféle csoport van: elsődleges és másodlagos csoport. Az elsődleges a közvetlen környezetünk: család, barátok. A másodlagossal közös célok vannak - pl. a katalán tüntetők. Néha a másodlagos csoport megelőzi az elsőt. Arról is beszéltünk, hogy milyen fázisai vannak a csoport fejlődésének. 
Ehhez kapcsolódóan csoportokban feladatokat is oldottunk meg. 

Itt lehet olvasni róla:  https://szocped2005.gportal.hu/gindex.php?pg=23301361&nid=3813330 

 Jól használható játékokat is tanultunk:: az egyikünknek beszélni kellett, a másik pedig utasításokat kapott, hogy hogyan viselkedjen közben (pl. ásítozzon).  

Délután a Plickerst próbáltuk ki, és megismertünk egy katalán énekest, Rosalindát is. Kaptam külön feladatot: a SeeSaw-val kellett megismerkednem, miutan a Plickers már megy.

Délután Gaudi egyik remekművét néztem meg, aztán a kikötőt. Gaudit nem lehet megunni.

Ja, és milyen kicsi ez a város. A Casa Batllo-ban csoporttársba botlottam, Kasha, a lengyel tanárnő ugyanakkor nézte meg Gaudi alkotását, amikor én. Másnap reggel pedig egy kávézóban találkoztam véletlenül két bolgár kollégával. 


© 2019 Maklári I. István Általános Iskola
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el