Első napom az iskolában - Europass Teacher Academy

2019.07.22

Hű! Micsoda nap volt! 

Úgy, de úgy izgultam! Izgultam az első találkozás miatt a társakkal, izgultam, mert a saját iskoláját mindenkinek be kellett mutatnia: képek, videók ,,,, no meg beszélni hozzá! :(

Ezekkel együtt izgatottan vártam a mai napot! Mint már írtam, a két magyar csoporttársammal eddigre már ismertük egymást! Sőt az is kiderült, hogy egyikőjük imádja Olaszországot és sokkal kevésbé izgul, mint mi! 

A szokásos bemutatkozás és a kevésbé szokásos prezentációk! 

Azt hiszem ezt a feladatot én egy kicsinykét "túl gondoltam". De sebaj, jó volt ez így! A  többieknek tetszett! Nekem is mindenkié! A csoportban tizenegy tanár van - Finnországból, Portugáliából, Re Unionból, Belgiumból, Spanyolországból, Liechtenstein és hárman vagyunk magyarok- igazi nemzetközi csapat! A legérdekesebb számomra a portugál Susanne prezentácója volt az iskolájukról, mert nagyon sokféle nemzetiségű gyerek jár hozzájuk, különféle elvárásokkal, sorsokkal, problémákkal. Beszélt arról, hogy ezeket a problémákat, társadalmi különbségeket a legnehezebb kezelniük!  Azt is érdekes volt megélni, hogy mindenki beszélt arról, hogy mennyire leterheltek náluk a tanárok! (Azok is, ahol asszisztens(ek)   segíti(k) az órai munkát!)  .Azt is, hogy mindenütt vannak: motiválatlan diákok, kiégett tanárok, elavult iskolaépület, korszerűtlen infotechnológia, integrációs nehézségek, hátrányos helyzetű, soknemzetiségű tanulók.

A tanárunk Davide Bassano, nagyon kedves, szimpatikus fiatal tanár, aki irtó nagy empátiával viseltetik mások iránt! Itt nézheted meg:  

https://www.teacheracademy.eu/about-us/our-staff/davide-bassano/

Már most  kiderült, hogy Davide egy barátságos, zseniális tréner, izgalmas témákkal és gyakorlati feladatokkal. A nap során, tanárunk munkája és feladatai révén a csoportbizalom hamar kialakult. Mintha régóta ismernénk egymást. Talán mert az inkább optimista szemléletű tanárok hisznek a boldog iskolában? Mert nyitottság, őszinteség, bizalom és kemény munka jellemzi az itt lévőket? Többen elmondták magukról, hogy sokkal többet dolgoznak iskoláikban mint ami az elvárás, legtöbbjük valamilyen értelemben megszállott. 

A nap egy helyi étteremben zárult. Nagyon vidám hangulatban.Jó lesz itt!

© 2019 Maklári I. István Általános Iskola
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el