"Lennék én galamb is Firenzében!"

2019.10.23

A szerdai nap a teamwork- csapatmunka jegyében telt. A ruhánk alapján alakított csapatot a tanár, én a pöttyös csapatba kerültem. Reggel még a csapattársakkal átbeszéltük a tegnap elkészített positive CV-nket.

Ez után Mirijami, a tanárnőnk bemutatta a Finnish School on the Move nevű finn programot, melynek az a lényege, hogy a diákok a lehető legtöbbet mozogjanak az iskolában és keveset üljenek. Mozogjanak a szünetekben, órákon és délután. Egy kutatás bizonyította, hogy 20 perc ülés után muszáj mozogni, mert az agyi aktivitás drasztikusan csökken. https://www.youtube.com/watch?v=d2lwhmgGcDQ


A következő videóban néhány jó gyakorlatot láthattok, hogyan lehet mozgást bevinni a tanórákra: https://www.youtube.com/watch?v=sLIbG9ZLSQM

  • A tanár mond egy állítást és egy vonalon aszerint kell elhelyezkedni, hogy mennyire értenek vele egyet. Utána természetesen megbeszélik, ki miért állt oda, ahova, lehet érvelni.
  • Oszlopokra/vagy falra felragasztunk 3 vagy 4 betűt: A, B, C, D - attól függően, hány válaszlehetőség van. Az általuk vélt helyes válasz szerinti betűhöz kell állni.
  • Az előzőhöz hasonlóan rakhatunk írásjeleket a falra és a tanár mondatokat mond. Ezt idegen nyelven is lehet.
  • Az írásjeleknek megfelelően jeleket beszélünk meg, a tanár mondatokat mond, a gyerekek pedig a megfelelő mozdulatokat csinálják.


Egy tanteremben használható páralakítási módszer: "hand up, stand up, pair up". A különböző vezényszavakra fel kell emelni az egyik kezüket, felállni, elindulni sétálni, és a stop szóra a legközelebbi emberrel összeérinteni a tenyerünket, az lesz a párunk. Stop szó helyett, ha zenére csináljuk akkor a zene elhallgatására kell megállni. Ott ahol megállt a pár megbeszélik, megvitatják az aktuális kérdést, témát kb. 1 percben, utána lehet tovább menni és mondhatja a tanár a következő kérdést.

A második órán outdoor activity volt a belvárosban a reggel kialakított csoportokkal. Szerepek a csapatban: időmérő, szóvivő, fotós-író, lelkesítő. Kaptunk egy feladatlapot amit teljesíteni kellett fél óra alatt, nagyon szórakoztató feladatok voltak, jól éreztük magunkat.

  • csapatnév kitalálása
  • írni 3 dolgot, ami közös bennünk
  • fotót készíteni egy szoborról, ami tükrözi a csapat hangulatát, leírni a magyarázatot
  • hug challenge: megölelni 4 embert és erről fotót készíteni
  • emberi szobrot készíteni
  • szelfit készíteni egy bizonyos látnivalóval és leírni, milyen babona kapcsolódik hozzá
  • mit jelképeznek a team szóban a betűk: T=together E=everyone A=achieves M=more
  • mik az erősségeink?

A harmadik órára visszatértünk az iskolába, megbeszéltük milyen érzés volt csapatban dolgozni. A konklúzió, hogy nagyon jól éreztük magunkat, és többet ki tudtunk hozni, mint ha egyedül lettünk volna. Beszéltünk a csapatban a szerepekről, mi a fontos a csapatmunkában, hogyan kell viselkedni csapatban, mi a csapatmunka lényege.

  • egy irányba haladunk, meghallgatás, új szerep, részvétel, törődés, bátorítás, az érzés hogy nem vagy egyedül, alkalmazkodás, komfortzónából kilépés, közös szabályok, közös cél, támogatás

Mirijami elmondott nekünk egy önértékelési módszert, amit ő használ. Sorba tesz néhány színes poharat, a színek szinteket jelölnek - ebben előre megegyeznek - és a gyerekek cetlit, gombot vagy bármilyen apróságot beletesznek az egyik pohárba, saját érzésük szerint, és ha túl sok dolog van az alacsony szintű pohárban akkor megbeszélik, miben tudnak fejlődni legközelebb.

Megnéztünk egy nagyon aranyos kis videót a csapatmunkáról és erről beszélgettünk. https://www.youtube.com/watch?v=6fbE52YDEjU

Majd egy agyserkentő játékkal és relaxációval zártuk a napot.

A játék: mezítláb sétálgatunk tetszőlegesen a tanár pedig utasításokat ad

  • első kör: walk-stop
  • második kör: a jelentés megfordul, stop utasításra sétálni kell, walk-ra pedig megállni
  • harmadik kör: az előző feladat marad, két új szó: clap-name
  • negyedik kör: a jelentés megfordul, clap-re a nevünket mondjuk hangosan, name-re pedig tapsolunk egyet
  • ötödik kör: az eddigi négy szó fordított jelentésben marad, új szavak: jump-dance
  • hatodik kör: a jelentés megfordul, immár mindegyik szópár fordítva van

Délután Melindával ismét nyakunkba vettük a várost, megnéztük a Pitti Palotát és sétáltunk a Boboli kertben. A palota előtt született a címadó aranyköpés Melindától, nagyon megtetszett nekem. Este pedig rábeszéltem Marusát, a szlovén lányt, hogy jöjjön fel velem a Michelangelo térre megnézni az éjszakai fényekben pompázó panorámát.

© 2019 Maklári I. István Általános Iskola
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el