Érzelmi és szociális intelligencia

2019.10.15

Ma, a második napon látom, hogy milyen jó kurzust választottunk a nem induló Team buildings helyett. Tényleg a csoportépítésről, tantermi munka menedzseléséről, a diákok érzelmi intelligenciájáról, szociális intelligenciájáról szól. Ugyanazok a feladatok, hasznos információk is előkerültek,  mint amiről Zsuzsa beszámolt a firenzei kurzusai után. Így ez a két kurzus, az ott tanultak biztosan erősíteni fogják egymást. 

A napot a Google Classroommal kezdtük, mindenki megtanulta a feladatkiosztást. Aztán jött a pszichológia és néhány eltanulandó jó játék.

Először arról beszéltünk, ki mit tart fontosnak, hogyan menedzseli a tantermi munkát. Van, aki mindig jégtörőkkel kezdi, ezt követi a koncentráció növelése. Van, aki nagyon kis időkre (öt percekre) osztja fel az órát, hogy a diákoknak könnyebb legyen figyelniük. Közte mindig kis szünet vagy más tevékenység. Nagyon jó ötlet volt a lengyel kollégáé, ő rendszeresen tesz az óráiba dalokat, fizikai mozgást, táncot. A legfontosabb az volt, ami alhangzott, hogy élvezetes napot kell kreálni az iskolában.

Ezután megnéztük és megbeszéltük, hogy milyen egy tanárcentrikus óra, milyen jellemzői vannak. Majd nekünk kellett magunktól összegyűjteni, hogy milyen jellemzői lehetnek egy diákcentrikus órának. Amikor ezt csoportokban összeszedtük, leírtuk, utána ebből is kreált Federica egy versenyt. Egy táblánál kellett sorverseny-szerűen a két csapatnak gyorsan felírni minél többet az összeszedett jellemzőkből. Ezt is megnyertük. :) 

Az egyik romániai csoporttársam is nagyon jó ötleteket mondott: Ők például a csoportszabályokat - miután azt a csoportok önállóan megalkották - ki szokták tenni a falra, hogy mindig szem előtt legyen. De jó ötlet volt még, és minden órába beilleszthető, hogy egyedi posztiteket kapnak a diákok, és mindenkinek egyszerre kell csinálnia az azon szereplő utasítást (pl. kutya vagy és fél lábon ugrálsz). Elhangzott az is: szerencsés a csoportmunka lépéseit is kiírni a falra vagy a földre, hogy a diákok mindig láthassák, hol tartanak, nem hagytak-e ki lépést.


Beszéltünk a szociális és érzelmi intelligenciáról, ez utóbbi négy dimenziójáról. A kutatások szerint az érzelmek és az intelligencia kapcsolatban vannak egymással. Minél erősebb az érzelem, annál hosszabb idei marad meg az adott dolog a memóriában. Láthattuk egy videón azt is, hogy egyre több helyen mérik az érzelmi, hangulati állapotot (nyomtatott mood meter vagy app). És azt is láttam egy gyakorló tanárról szóló videóban, amit Zsuzsa hozott haza Firenzéből: állítani jó dolgot, elmondani, milyen jó dolog történt ma veled. 


Néhány link a végére: 

Emotional Intelligence - Howard Gardner

Az intelligencia 9 típusa
Daniel Goleman

Google program - gyakorolható a mindefullness, az emotional intelligence

Mood meter app 

Project0 Harvard  https://www.pz.harvard.edu/Edutopia  https://www.edutopia.org/    

Este közösen is folytattuk az ismerkedést Barcelonával. Az iskola által szervezett túrán először a Casa Vicenst néztük meg, ezt tartják Gaudi első remekművének. Előtte én megnéztem már délután kívülről a Casa Batllót, ami szintén Gaudi műve. Holnap majd belülről, már megvettem a jegyet.

Ezután olyan városnegyedbe vezetett bennünket az idegenvezetőnk, ahol nem járnak turisták, a helyiek élik a mindennapjaikat. Nincsenek nagy bevásárlóközpontok, csak kis boltok, tapas bárok, kint ülő nagypapák, focizó gyerekek. Egy kicsit beleláttunk, hogy élnek itt a katalánok. Közben persze a város más részein tovább folytatódott a tüntetés. 

A tapas bárnál elváltak útjaink, a túl nagy zsúfoltság miatt a két román kollégával elmenekültünk. Mivel ők még nem látták a Sagrada Familiát, elsétáltunk oda. Gyönyörű volt este is. Lenyűgöz Gaudi, mint ahogy az is, ahogy az emlékét ápolják itt, Barcelonában. 

© 2019 Maklári I. István Általános Iskola
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el